Denna information gäller inloggning i ClubRunner. RI har annan inloggning!
Användarnamn och lösenord för ditt ClubRunner-konto kan användas för följande inloggningar:
- din klubbwebb
- ClubRunners mobilapp
- distriktswebben rotary2405.se
- clubrunnercommunity.com
Observera att du har olika behörighet som inloggad på klubbwebben, respektive distriktswebben. Om du är osäker på var du är inloggad: se uppe i vänstra hörnet om det står "Distrikt 2405" eller ditt klubbnamn.
Hitta din klubbwebb
Klubbar som använder ClubRunner har oftast adressen [klubbnamn].rotary2405.se
Eller gå via lista över distriktets klubbar, klicka på hussymbolen.
Eller gå via lista över distriktets klubbar, klicka på hussymbolen.
Behöver du nytt lösenord?
Klicka på Glömt lösenord och ange din e-postadress. Om det är första gången kan du klicka på Nytt lösenord, men det är samma rutin bakom båda knapparna.
Du får omgående ett mail från ClubRunner med en länk. Klicka på länken. Du får upp en sida för återställning av lösenord:
- notera ditt inloggningsnamn!
För nya medlemmar autogenereras inloggningsnamn på formatet
[Förnamn.Efternamn.KlubbensCRkontonummer] t ex Sven.Svensson.15678
- men det kan därefter vara ändrat av dig själv eller av klubben.
- skapa ditt lösenord.
Logga in i ClubRunner
- Gå till klubbwebben och logga in på Medlemsinloggning uppe till höger.
- När du är inloggad klicka på Medlemsområde uppe till höger, då kommer du till startsidan med genvägar till de funktioner som du har behörighet till (de du inte har behörighet till är gråa i ClubRunners menyer).
- Granska din egen profil: Mitt ClubRunner -> Min Profil. Kolla under fliken Personlig och uppdatera vid behov.
Vill du byta inloggningsnamn?
I medlemsprofilen under fliken Inställningar kan du ändra ditt inloggningsnamn och byta lösenord. Många väljer att ha sin e-postadress som inloggningsnamn.
På samma ställe kan du också byta lösenord, dock inte på samma gång som du byter användarnamn. Vill du byta båda, byt först det ena och spara, sen byt det andra och spara.
My Rotary-konto har inget med ClubRunner att göra. Konton i MyRotary hanteras av RI. Behörigheten där styrs av den roll som är registrerad hos RI.
Inloggningsproblem hos RI kan inte lösas på annat sätt än att antingen använda RI:s onlinehjälp (tryck på Need help signing in?), eller skriva till data@rotary.org (på engelska) och begära hjälp.